Felipe Massa kilencéves korában kezdett el gokartozni São Paulóban. Első szezonjában a negyedik helyen végzett a Paulista Micro A gokart bajnokságban. További hét éven keresztül gokartozott, legnagyobb sikere a brazil gokart bajnokságon megszerzett harmadik hely volt 1997-ben
1998-ban kezdett el autókkal versenyezni, a brazil Forma Chevrolet sorozatban. Első szezonjában az ötödik helyen végzett, a következőben ő lett a bajnok – tíz futamon három futamgyőzelemmel.
2000-ben Európába érkezett, hogy az olasz és az európai Forma-Renault sorozatban versenyezzen. Mindkét sorozatban azonnal megnyerte a bajnokságot - a Cram Competition színeiben összesen nyolc versenyt nyert a szezon során.
2001-ben a Forma-3000-es Euro-szériában folytatta pályafutását, ahol a Draco Competitionnel nyolc futamból hatot nyert meg és ez természetesen a bajnoki címet is jelentette számára. Néhány verseny erejéig részt vett az Európai Túraautó Bajnokságban (ETC) is az Alfa Romeóval. Teljesítményére felfigyelt a Forma-1-es Sauber-Petronas csapat is, amely tesztelési lehetőséget ajánlott neki, majd 2002-re leszerződtette csapatába.
A 2002-es szezonban Massa 4 pontot szerzett és a bajnokság tizenkettedik helyén végzett. Csapattársa, Nick Heidfeld tizedik volt 7 ponttal. A brazil pilóta gyors volt, ám sokszor hibázott, megpördült, így a 2003-ra nem kapott újabb szerződést. A Ferrari vezetői azonban úgy vélték tehetséges, így felkarolták és a 2003-as szezont a maranellói csapatnál tölthette tesztpilótaként. Ez az év sokat jelentett a fiatal brazil pilóta számára: sikerült csökkenteni a hibaszázalékát és fejlődött az autó műszaki megértése, beállítása terén is. Massa menedzselését a Ferrari csapatfőnökének fia, Nicolas Todt vállalta.
2004-ben a Ferrari ösztönzésére a Sauber ismét leszerződtette Massát versenyezni. Massa ebben a szezonban 12 pontot szerzett és a tizenkettedik helyet szerezte meg a bajnokságban. Csapattársa, Giancarlo Fisichella 22 ponttal tizenegyedik lett.
2005-ben az 1997-es világbajnok, Jacques Villeneuve lett Massa csapattársa. A brazil általában gyorsabbnak bizonyult a kanadainál és a világbajnoki pontversenyben is megelőzte: Massa 11 ponttal tizenharmadik lett, Villeneuve 9 ponttal tizennegyedik.
A 2005-ös szezon során a Ferrari egyik versenyzője, Rubens Barrichellováratlanul úgy döntött, hogy nem tölti ki 2006 végég szóló szerződését a csapatnál, hanem a Hondához szerződik. A Ferrari számára kézenfekvő helyettes volt Massa, akinek évek óta egyengették pályafutását.
forrás: http://wikipedia.hu/
Pályafutása:
1990-97 |
gokart |
1998 |
Brazil Formula Chevrolet bajnokság, 5. hely |
1999 |
A brazil Formula Chevrolet bajnokság győztese |
2000 |
Az olasz Formula Renault Sorozat győztese; az európai Formula Renault Sorozat győztese |
2001 |
A Formula-3000 Euro-Series győztese nyolc futamból hatot megnyer, 6 pole pozíció, 5 leggyorsabb kör |
2002 |
Formula-1; Red Bull Sauber-Petronas, 4 pont, 13. hely |
2003 |
F1; Scuderia Ferrari Marlboro, tesztpilóta |
2004 |
F1; Red Bull Sauber-Petronas, 12 pont, 12. hely |
2005 |
F1; Sauber-Petronas, 11 pont, 13. hely |
2006 |
F1; Scuderia Ferrari, 80 pont, 3. hely |
2007 |
F1; Scuderia Ferrari |
|